Om Aromaterapiskolan by Ingrid K

Aromaterapiskolan by Ingrid K är en online utbildning grundad av Ingrid Kutschbach, som under flera år även drivit Svenska Aromaterapiskolan i Göteborg samt är författare till boken Aromaterapi från början.

Skolan erbjuder onlinekurser som visar vägen till naturligt välmående genom eteriska oljor och aromaterapi. Den vänder sig till dig som vill utöka din yrkesverksamhet genom att erbjuda aromaterapi som en del av dina behandlingar och skapa skräddarsydda terapeutiska produkter. Det finns även kurser för dig som vill lära dig använda eteriska oljor för hemmabruk, skapa egna produkter och behandla ett flertal vanliga åkommor på ett naturligt sätt.

Aromaterapi

Vi tenderar att alltmer låta experters uttalanden och läkemedelsbolagens produkter påverka oss när det gäller frågor om hälsa. Ungefär en miljon svenskar äter någon form av psykofarmaka. Ofta framgår det inte att dessa läkemedel många gånger faktiskt har sitt ursprung i naturen.

Aromaterapi kan förebygga och läka såväl kroppsliga som själsliga obalanser. Många eteriska oljor är naturligt antivirala och antiseptiska, de stärker immunsystemet och bidrar till en livsstil i samklang med naturen. Tänk bara att få använda den Norrländska granens kraft för att bli frisk!

Aromaterapi handlar om så mycket mer än det ytliga, Den förmedlar djup kunskap om ett kraftfullt holistiskt sätt att skapa balans i kropp och själ. För en aromaterapeut är relationen till Moder Jord och förståelsen för hur ett ekosystem fungerar centralt. Allt hänger ihop i naturliga flöden där varje del behövs. Vi behöver påminnas om att vi kan läka mycket och upprätthålla vår hälsa med det vi en gång tagit för givet, nämligen naturens läkande kraft. Naturen kan fungera som en personlig husdoktor för den som vill. Våra växter har en stark läkande kraft som slår an en resonans i kroppen och så att en läkningsprocess kan starta. Ofta utan de biverkningar som läkemedel ger.